ΣΧΕΤΙΚΑ

GREECE THEN

WE ARE GREEK AND WE WANNA GET THE HELL OUT OF HERE

GREECE NOW

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΥΓΕΙ ΕΜΕΙΣ

Advertisements
This entry was posted in ΩΡΑΙΟΣ ΩΣ ALIEN and tagged , . Bookmark the permalink.

75 Responses to ΣΧΕΤΙΚΑ

  1. Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

    Χα, χα, χα! 🙂
    Κλαψ, κλαψ 😦

    Πολύ ωραίο!

    (Και δεν είναι χιουμοριστικό, αλλά σάτιρα).

  2. Ο/Η alienellin λέει:

    Ίσως να έγραφες στο μουσικό τις πληροφορίες για τ’ αγάλματα, γιατί είναι κρίμα.
    (Ποια λές Αφροδίτη, αυτή με το I missed the sun; Αυτή μου κάνει για ρωμαία εμένα :))
    Εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι η απουσία της Νίκης τη Σαμοθράκης από τις φωτο. Σαν άγαλμα είναι συγκλονιστικότερο για μένα από τις Καρυάτιδες π.χ., βγάζει τέτοια δυναμική χωρίς καν να έχει κεφάλι! Ίσως και γι αυτό να μην μπήκε στις φωτό, βέβαια.

    • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

      Έστειλα χτες ημέιλ σ’ έναν της κίνησης στο http://gr4u.eu/. Προς το παρόν καμία απάντηση.

      Ναι, η Αφροδίτη που της έλειψε ο ήλιος είναι ρωμαϊκό αντίγραφο.

      Παρεμπιπτόντως: ο ιστότοπος του Βρετανικού Μουσείου είναι απίθανος! Η βάση δεδομένων του έχει τα πάντα, π.χ. κάθε κομμάτι μάρμαρο που έχει σωθεί απ’ το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού το έχουν φωτογραφίσει κι ανεβάσει στο Ίντερνετ – συνολικά πάνω από 400 σπαράγματα.

      Collection database search

      Search over two million objects from the entire Museum collection.
      2,055,024 objects are available
      730,648 of these have one or more images

      Να δούμε αν και πότε θα κάνουν και τα ελληνικά μουσεία κάτι τέτοιο, που τα μισά τους εκθέματα είναι κρυμμένα στις αποθήκες.

      Θα μου πεις ότι κλέψανε δύο εκατομμύρια αντικείμενα και δεν ντρέπονται να το δείχνουν κιόλας. Πάντως εγώ φχαριστήθηκα εικονική περιήγηση! Μου αρέσει κι αυτό:

      Noticed a mistake? Have some extra information about this object? Please contact us

      Επίσης: μπορείς να τους ζητήσεις να (ξανα)φωτογραφήσουν κάποιο αντικείμενο απ’ την οπτική γωνία που θέλεις εσύ. Κόστος: £50-£120.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Κοίτα, ως Έλλην επιθυμώ φυσικά τα αρχαία να επιστραφούν. Ως άλιεν όμως μπορώ να δω ότι υπάρχει και η άλλη άποψη / πλευρά του νομίσματος.
        Ειδικά όσον αφορά τα Ελγίνεια όμως, τείνω να καταλήξω στην άποψη ότι πρέπει οπωσδήποτε να επιστραφούν. Διότι ακόμα κι αν δεχτούμε ότι τα αρχαία ανήκουν στην ανθρωπότητα πια, δεν θα ήταν καλύτερο να προφέρουμε σ’ αυτή στην ανθρωπότητα μια ολοκληρωμένη εικόνα των συγκεκριμένων μαρμάρων, της συγκεκριμένης Ακρόπολης, εφόσον η πλειοψηφία τους βρίσκεται εδώ; Αν έχεις πάει στο καινούργιο μουσείο καταλαβαίνεις τι εννοώ.
        Κατά τα άλλα, θεωρώ τα Ελγίνεια και την επιστροφή τους το μικροσκοπικότερο όλων των προβλημάτων της χώρας, εξου και το post.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Πώς όμως να ονομάσουν την αίθουσα; «Ancient Armenia»; Ούτε αυτό είναι ακριβές, διότι φιλοξενούνται εκθέματα πολλών πολιτισμών. Οι Χετταίοι π.χ. δεν ήταν Αρμένιοι. Οπότε συγκόλλησαν έναν χρονικό προσδιορισμό (Ancient) μ’ έναν τοπικό (Turkey), δίνοντας λαβή σε παρερμηνείες.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Ιστορικός δεν είμαι, αλλά αυτοί που είναι έπρεπε να βρουν έναν άλλο τρόπο. Είναι χάλκευση της ιστορίας. Θεωρώ το θέμα επιστημονικά πολύ σοβαρό (δεν το λέω για εθνικούς λόγους) δηλαδή είναι ξεφτίλα για τους ιστορικούς πια, αν μη τι άλλο…Ποιος ξέρει τι άλλα λάθη υπάρχουν σε μουσεία. Εγώ οταν πάω σ ένα μουσείο πάω για να μάθω, απ’ αυτούς περιμένω.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Θα έλεγα ότι δεν είναι χάλκευση, αλλά παρεξήγηση. Το όνομα απλώς σημαίνει:
        τόπος: σημερινή Τουρκία·
        χρόνος: αρχαιότητα.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        «Το όνομα απλώς σημαίνει:»
        Το όνομα σημαίνει αυτό που λες μόνο στο κεφάλι αυτού που το σκέφτηκε ή κάποιου που γνωρίζει ότι δεν υπήρξε ποτέ αρχαία τουρκία και πάλι όχι από την πραγματική έννοια της φράσης αλλά από άγραφους συνειρμούς που κάνει γιανα εξηγήσει το ανεξήγητο.
        Για κάποιον άσχετο (95% του παγκόσμιου πληθυσμού) δημιουργείται μια εντύπωση ότι ο τούρκικος πολιτισμός στην αρχαιότητα παρήγαγε τις αντίστοιχες αρχαιότητες πράγμα που είναι τόσο επιστημονικά ανεπίτρεπτο που σε κάνει να σκέφτεσαι ότι μπορεί και να έγινε επίτηδες.
        Εμένα βέβαια με κάνει πιο πολύ να σκέφτομαι πόσες άλλες μπούρδες έχω καταπιεί αμάσητες στα διάφορα μουσεία.
        Το άρθρο λέει πως στη Νέα Υόρκη αποδίδεται η σωστή πατρότητα στα εκεί αρχαία, πράγμα που σε μένα τον αδαή δε φαντάζει τόσο ακατόρθωτο. Πες «αυτό το μαραφέτι το το φτιάξανε Αρμένιοι και βρέθηκε εκεί που σήμερα βρίσκεται η Τουρκία». Τόσο απλά.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Αυτό πάλι που το πας; They refer to artifacts dated from 5500-300 BC from Kingdom of Ararat, known as «Urartu», present day Armenia, as “eastern Turkey.”

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Γεωγραφικός προσδιορισμός.

        Το «5500-300 π.Χ.» είναι λάθος. Να ήθελε να γράψει «550-330 π.Χ.»; Πάλι λάθος. Το βασίλειο υπήρξε απ’ τον 9ο ως τον 7ο αιώνα π.χ. Εκτός κι αν εννοεί ότι τα ευρήματα του 5500 π.Χ. ήταν αρμενικά!

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Αν αυτός ο χάρτης είναι ακριβής, τότε πράγματι το μεγαλύτερο μέρος του Urartu είναι στη σημερινή Τουρκία, και το υπόλοιπο είναι ίσα μοιρασμένο μεταξύ Αρμενίας και Ιράν. Κι αυτό που γράφει ο Αρμένιος για ευρήματα του 5000 π.Χ. «απ’ το Urartu» είναι χοντρό λάθος. Σα να λέμε ότι τα κυκλαδικά ειδώλια είναι του Χρυσού Αιώνα του Περικλή!

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Κι αν δεν είναι; Μια πρόχειρη έρευνα στο ίντρενετ για το βασίλειο δίνει πολλές διαφορετικές ερμηνείες και για την τοποθεσία και για τη χρονολογία. Iron age armenian kingdom το λέει ένας.
        It never ceases to amaze me το πόσο ελλιπές εξακολουθει να είναι το διαδικτυο όσον αφορα σε πολλά θέματα, παρόλα τα περί αντιθέτου θρυλούμενα
        Οσμίζομαι ιστορικές διαφορές μεταξύ Αρμενίας Τουρκίας. Αλλά ας μην πάμε εκεί (μας φτάνουν τα δικά μας). Αρχαία Τουρκία δεν υπήρξε κι αυτό είναι βέβαιο

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Αν υπήρξε «Αρχαία Τουρκία» με την έννοια της «Αρχαίας Ελλάδας», τότε υπήρξε κάπου αλλού, όχι πάντως στη σημερινή Τουρκία ή Αρμενία.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Σίγουρο είναι ότι το βασίλειο αυτό δεν περιοριζόταν στα εδάφη της σημερινής Αρμενίας. Επιπλέον τα ευρήματα που δείχνει η ιστοσελίδα του Βρετανικού Μουσείου είναι από το Toprakkale, που βρίσκεται πράγματι στη σημερινή Τουρκία.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Δεν υπήρξε πουθενά Αρχαία Τουρκία, αλλιώς κάτι θα είχαμε πάρει χαμπάρι.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Εδώ πάντως κάπου γράφει για Armenian King http://www.livius.org/arl-arz/armenia/urartu.html
        Μπορείς να ρωτήσεις διευκρινήσεις από αυτόν που χειρίζεται το petition. Κοίτα τι του απάντησε ένας απ’το Μουσείο (δεν κατάλαβα την αναλογία αλλά βρίσκω τα εργαλέια της κακού γούστου): With a pathetic attempt to win his argument, Professor Jonathon N. Tubb from the British Museum responded to our petition by giving a foolish hamburger analogy. “I like burgers and I want the world to acknowledge burgers as a German invention, not an american one. Fries yes, they are french. Burgers are not!”

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Ναι, αρμενικό ήταν το βασίλειο. Αλλά εκτεινόταν πολύ πέρα απ’ τα όρια της σημερινής Αρμενίας, δεν υπήρχε απ’ το 5000 π.Χ και το σημερινό Toprakkale είναι στην Τουρκία, όχι στην Αρμενία.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Ναι αλλά παρατήρησε πως ενώ για τη Μεσοποταμία βάζουν σε παρένθεση ‘σημερινο Ιράκ’ για το Αραράτ λένε Ανατολική Τουρκία σκέτο, που σε συνδυασμό με το γενικότερο Αρχαία Τουρκία δίνει την εντελώς λανθασμένη εντύπωση πως τα artifacts ανήκουν σε αρχαίο τουρκικό και όχι αρμένικο πολιτισμό. I’m beginning to smell a typically English rat.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Μπορεί να έχεις δίκιο.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Γιατί δεν έχουν βρεθεί τα κεφάλια των Νικών της Σαμοθράκης; Θα έψαχνα στο ίντερνετ, αλλά έχει φοβηθεί το μάτι μου. Τι να πιστέψω;

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Τι εννοείς; Από πολλά αγάλματα λείπουν μέλη.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Είπα μήπως υπήρχε κάποια εξήγηση που και στις 3 νίκες λείπουν τα κεφάλια, π.χ. ήταν από άλλο υλικό (λέμε τώρα). Σύμπτωση θα μου πεις. Κρίμα.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Τ’ αγάλματα (ιδιαίτερα στα ελληνιστικά χρόνια) φτιάχνονταν από πολλά κομμάτια, τα οποία μετά συναρμολογούνταν. Και από πολλά άλλα αγάλματα λείπει ειδικά το κεφάλι. (Μετακινείται πιο εύκολα από λ.χ. ένα πόδι και μπορεί εξίσου καλά να γίνει και τούβλο και ασβέστης).

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Επίσης είναι και πιο συμβολικό της μορφής που απεικονίζει και μπορεί κάλλιστα να έγινε αντικέιμενο της καταστροφικής μανίας των πρώτων χριστιανών – βοήθειά μας.
        Το πιο καλά κρυμμένο μυστικό της Ιστορίας που μας διδάσκουν (μάλλουν ‘που απαιτουν να μάθουμε παπαγαλία’) στα σχολεία.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Πράγματι. Τ’ αγάλματα τα κατέστρεφαν και οι βάρβαροι, πολλοί απ’ τους οποίους ήταν και χριστιανοί. Ο πιο γρήγορος τρόπος ήταν το σπάσιμο της μύτης, διότι η αφαίρεση αυτού του μικρού κομματιού χαλάει τελείως το πρόσωπο και το άγαλμα δίνει την εντύπωση ποντικοφαγωμένου πτώματος. Επιπλέον χωρίς μύτη το άγαλμα δεν μπορούσε πια ν’ αναπνεύσει – οι βάρβαροι τα ψιλοθεωρούσαν ζωντανά.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Κι οι ‘Έλληνες’ χριστιανοί δεν τα κατέστρεφαν;

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Ασφαλώς. Γενικά όλοι οι πολιτισμοί πριν την Αναγέννηση, αλλά και αργότερα, τα κατέστρεφαν, τις περισσότερες φορές για πρακτικούς λόγους. Η κουλτούρα της αναστήλωσης είναι πολύ μοντέρνα. Παλιά αν ένα κτήριο δεν ήταν πια λειτουργικό, το κατεδάφιζαν και με τα οικοδομικά υλικά έφτιαχναν ένα άλλο μικρότερο. Αν αυτό δε γινόταν, τότε τα υλικά χρησιμοποιούνταν σ’ άλλες κατασκευές. Πολλές αρχαιότητες καταστράφηκαν για να χτιστούν επειγόντως τείχη και οχυρά, επειδή αναμενόταν κάποια εχθρική επίθεση. Άλλα οικοδομήματα τα έριχναν για να πάρουν τα μέταλλα με τα οποία έδεναν τα μάρμαρα μεταξύ τους.

        Απ’ τη μια λέμε ότι οι Αγγλογάλλοι λεηλάτησαν τον αρχαίο κόσμο και τα μάζεψαν όλα στο Λούβρο και στο Βρετανικό Μουσείο. Απ’ την άλλη όμως, αυτή ήταν περίπου η πρώτη κίνηση σωτηρίας των αρχαιοτήτων! Πριν απ’ τους Αγγλογάλλους τα κάναν ασβέστη. Ακόμα και οι Αρχαίοι Έλληνες τα παλιά και μισοκατεστραμμένα μνημεία τα κατεδάφιζαν, χρησιμοποιούσαν τα υλικά για να φτιάξουν τείχη, και στη θέση του παλιού οικοδομήματος έφτιαχναν ένα καινούργιο. Αυτό ας πούμε έγινε με τον ναό της Αθηνάς που είχαν κάψει οι Πέρσες το 480 π.Χ. Τα κομμάτια απ’ τη ζωφόρο που εκτίθενται τώρα στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης τα συναρμολόγησαν οι αρχαιολόγοι από κομμάτια που βρήκαν μέσα σε τείχη κτλ. Ο παλιός ναός γκρεμίστηκε και στη θέση του φτιάχτηκε ο Παρθενώνας. Δηλαδή αν οι Αρχαίοι Έλληνες ζούσαν σήμερα, πολύ απλά θα γκρέμιζαν τον Παρθενώνα και ίσως κάποτε χτίζαν κάποιον άλλο ναό στη θέση του!

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Ναι αλλά οι βάρβαροι κι οι χριστιανοί τα κατέστρεφαν από μανία. Μερικοί ισχυρίζονται ότι ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός (και όχι μόνο) καταστραφηκε από το Χριστιανισμό αλλά δεν ξέρω αν είναι αλήθεια.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Και οι σταυροφόροι κατέστρεφαν με μανία. Θα μου πεις, κι αυτοί χριστιανοί ήταν. Έχω την εντύπωση ότι οι μόνοι που κατέστρεψαν μεν, αλλά όχι με μανία, ήταν… οι Τούρκοι.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Εννοείς ότι οι Τούρκοι δεν κατάστρεφαν με μανία αρχαία; Δεν ξέρω.
        Ναι αλλά για το άλλο περί χριστιανισμού που κατέστρεψε τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό ποια η γνώμη σου;

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Ναι, τα κατέστρεφαν για πρακτικούς λόγους. Δεν ένιωθαν απειλή απ’ το Δωδεκάθεο και τους αρχαίους σοφούς τους είχαν σε μεγάλη εκτίμηση. Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, αλλά λέγεται ότι ένας πασάς (ή τέλος πάντων οθωμανός αξιωματούχος) που επέβλεπε την αφαίρεση των μαρμάρων του Παρθενώνα απ’ το ελγίνειο συνεργείο, λυπόταν τόσο να βλέπει τα σκοινιά να σπάνε και τα γλυπτά να θρυμματίζονται στο έδαφος, που κάποια στιγμή είπε «Αρκετά, φτάνει».

        Σίγουρα ο χριστιανισμός συνέβαλε στη δύση του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού. Αν ήταν αυτός που τον κατέστρεψε, δεν ξέρω. Απ’ την άλλη, οι γραφιάδες που έσωσαν τα κείμενα των αρχαίων ελλήνων συγγραφέων ήταν χριστιανοί καλόγεροι.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Έχω την εντύπωση ότι φιλοσοφία κι επιστήμη έσβησαν με την έλευση του Χριστιανισμού.
        Οι επιστήμονες και φιλόσοφοι ήταν αρνητικοί στον προσυλητισμό για ευνόητους λόγους και κυνηγήθηκαν (βλέπε Υπατία).
        Επίσης, τα επιστημονικά κέντρα της αρχαιότητας ήταν συνυφασμένα με ναούς και όλοι ξέραμε τι έκαναν οι φανατίλες στους ναούς.
        Δυστυχώς, αν και η διδασκαλία του Χριστού μιλάει γι αγάπη κλπ., οι προσυλητισμένοι μανιακοί έδρασαν σε κάθετη αντίθεση με τις διαδαχές του και οδήγησαν τον ρωμαϊκό – ελληνικό κόσμο από το φως στο απόλυτο σκοτάδι. Μπορεί βέβαια να υπήρχαν κι άλλοι παράγοντες (συνήθως υπάρχουν), ιστορικός δεν είμαι αλλά αυτή την εντύπωση έχω και ποτέ μου δεν κατάλαβα πως η αρχαιολατρία των ακροδεξιών συνυφαίνεται τόσο στενά με την Ορθοδοξολατρεία τους.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Φαντάσου ότι η αυτοκρατορία για κάποιον λόγο καταρρέει. Έχουμε διάσπαση σε πολλές μικρές αγροτικές οικονομίες. Τα μεγάλα κτήρια του παρελθόντος δεν αντιστοιχούν πλέον στις νέες συνθήκες. Κατεδαφίζονται σιγά-σιγά και χρησιμοποιούνται ως αρχιτεκτονικά μέλη νέων οικοδομημάτων και ως οικοδομικά υλικά ή καταλήγουν στο ασβεστοκάμινο. Τ’ αρχαία ερείπια γίνονται νεκροταφεία ή χωράφια που καλλιεργούνται.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Το θέμα δεν είναι τα κτίρια αλλά οι άνθρωποι που αγόρευαν και σκεφτόντουσαν μέσα και γύρω από αυτά.
        Να δούμε τι θα μείνει τώρα που καταρρέει η σύγχρονη ‘αυτοκρατορία’.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Ποια εννοείς;

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Η Νεοελληνική Αυτοκρατορία της Μούφας, της Λούφας και της Υφαρπαγής.

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Εννοείς ότι οι Τούρκοι δεν κατάστρεφαν με μανία αρχαία;

        Ραντεβού στο Τζαμί

        Χτίστηκε το 1759 από τον Μουσταφά Αγά Τζισταράκη, τον βοεβόδα, το διοικητή δηλαδή, της Αθήνας. Οι άνθρωποι του γκρέμισαν, ανατινάζοντάς τη, τη δέκατη έβδομη κολόνα του ναού του Ολυμπίου Διός. Αιτία της καταστροφής ήταν η επιθυμία του Βοεβόδα να χρησιμοποιήσει ασβέστη για το μαρμαροκονίαμα των τοίχων του τζαμιού.

        Η πράξη του αυτή ενόχλησε τους Αθηναίους, αλλά και τον πασά του Ευρίπου (της Χαλκίδας) από τον οποίο εξαρτιόταν διοικητικά η Αθήνα. Παρά τις προσπάθειες του Βοεβόδα να τον δωροδοκήσει ο Πασάς διέταξε τον εκτοπισμό του Τζισταράκη, στηριζόμενος σ’ ένα παλιό τουρκικό νόμο που απαγόρευε την καταστροφή αρχαίων μνημείων που ανήκαν στο ιερό πρόσωπο του Σουλτάνου.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Mπράβο σου, που πας και τα βρίσκεις; 🙂

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Το «Ολυμπιείον» των Αθηνών

        Οι Τούρκοι τουλάχιστον υπήρξαν σεβαστικότεροι και οπωσδήποτε πιο ενημερωμένοι, ιδίως μετά την παρακαταθήκη που άφησε ο Μωάμεθ ο Β «ο Πορθητής» όταν επισκέφθηκε την Αθήνα, ανέβηκε στην Ακρόπολη και συγκλονισμένος έθεσε έκτοτε όλες τις αρχαιότητες της αυτοκρατορίας του υπό την προστασία της Πύλης. Ως αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της διακήρυξής του, σώθηκαν μύριες όσες αρχαιότητες, πολλές από τις οποίες και στην Αθήνα, όπως λ.χ. συνέβη στην περίπτωση του Ηφαιστείου, που θεωρώντας το χριστιανική εκκλησία οι μωαμεθανοί επιχείρησαν σε κάποια στιγμή να το μετατρέψουν σε τζαμί, προκαλώντας όμως την οργή του σουλτάνου και την απαίτησή του για καταβολή τεράστιου προστίμου και άμεση αποκατάσταση των φθορών. Έτσι συνέβη και το έτος 1759, όταν ο βοεβόδας των Αθηνών Μουσταφά Αγάς Τζισταράκης θεώρησε σκόπιμο να γκρεμίσει έναν από τους 17 έως τότε σωζόμενους κίονες, για να κτίσει με το υλικό το γνωστό μωαμεθανικό τζαμί στο Μοναστηράκι, κάτι που του κόστισε ένα επαχθέστατο πρόστιμο από τον σουλτάνο, ύψους 17 πουγγιών με γρόσια, ένα για το κάθε μέτρο της γκρεμισμένης και κατεστραμμένης κολώνας.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Δε θυμάμαι να έχω μπει ποτέ μέσα σ’ αυτό το κτίριο

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Χμμ, ενδιαφέρον…

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Το φιρμάνι του Mehmet Fatih ήταν λογικά ένας απ’ τους πρώτους νόμους περί προστασίας αρχαιοτήτων (αν όχι ο πρώτος).

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Τι τύχη θα έχουν άραγε στο βάθος των αιώνων τα σύγχρονα τερατουργήματα των ελληνικών πόλεων;

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Τ’ αρχαία μνημεία ήταν εξαιρετικά ανθεκτικά, γι’ αυτό κι άντεξαν σεισμούς δύο χιλιάδων χρόνων. Ενώ μπορεί ν’ αρκούσε ένας κίονας με διάμετρο έστω δέκα εκατοστά, οι κίονες του Παρθενώνα έχουν μέση διάμετρο 1,91 μέτρα. Οι πολυκατοικίες της Αθήνας αργά ή γρήγορα θα καταρρεύσουν. Νομίζω πως πέφτουν και χωρίς σεισμό αν τις αφήσεις για 100-200 χρόνια χωρίς εσωτερική θέρμανση. Αν και θα έχουν γκρεμιστεί από πολύ πιο πριν για να χτιστούν άλλα κτήρια.

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Μα πως θα πέσει το μπετόν αρμέ; Μάλλον θα γίνει (ελπίζω) αυτό που λες: «θα έχουν γκρεμιστεί από πολύ πιο πριν για να χτιστούν άλλα κτήρια».

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Ανοίγουν ρωγμές στο τσιμέντο, όπου φυτρώνουν ζιζάνια και τις μεγαλώνουν κτλ. Έτσι το θυμάμαι, ότι η εσωτερική θέρμανση του κτηρίου είναι αναγκαία για την επιβίωσή του (τουλάχιστον σε ψυχρά κλίματα, για Ελλάδα μπορεί να μην ισχύει).

    • Ο/Η alienellin λέει:

      Μάλλον του έχουν χακάρει το ακάουντ με το οποίο δεν ασχολείται. Το κάνουν μέσω σπαμ, νομίζεις οτι στο ζητάει το τουίτερ και δίνεις τον κωδικό σου Κι εγώ την είχα πατήσει αλλά το κατάλαβα αμέσως και άλλαξα κωδικό. Αν σου στείλει κάποιος φολουερ σου direct message τύπου ‘ο τάδε γράφεi malicious tweets about you’ είναι από κλεμμένο account φόλοουερ σου, σε βγάζει σε μια σελίδα που είναι ίδια με του πραγματικού Twitter με σκοπό να κλέψει πρόσβαση στο δικό σου ακαόυντ και να στέλνει μετά ίδια DM κ να τουιτάρει διαφημιστικά στους φολοουέρ σου. Το κόλπο είναι ότι η σελίδα μοιάζει με του τουίτερ αλλά ψηλά στη μπάρα του μπράουζερ δε λέει twitter.com αλλά κάτι άλλο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s