ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΗ Η ΑΓΝΩΣΤΗ

Οι οδηγοί σ’ αυτόν τον πλανήτη δεν γνωρίζουν τον κανόνα της από δεξιά προτεραιότητας. Είναι γεγονός. Και μη μου πείτε ότι δεν πρόκειται περί άγνοιας αλλά γνωστού ελληνικού τσαμπουκά.  Όχι φίλοι μου. Το ύφος απόλυτης απορίας και αιφνιδιασμού που διαγράφεται στο πρόσωπο του οδηγού που ακούει τη φράση «ΕΧΩ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ ΣΟΥ» δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας: ο άνθρωπος δεν έχει ιδέα.

Πυκνό πέπλο μυστηρίου καλύπτει βέβαια το γιατί, αφού είναι από τα θεμελιώδη θέσφατα της οδηγητικής συμπεριφοράς, κάτι που – ακόμα κι αν έχεις λαδώσει για το δίπλωμα- δεν μπορεί, θα σου ανέφερε ο δάσκαλός σου, έστω και en passant, βρε αδελφέ .

Αν θέλετε όμως πραγματικά να σοκάρετε κάποιον πείτε του τη φράση «ΕΧΩ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΛΩΡΙΔΑ». Αν θέλετε δε να του προκαλέσετε προσωρινή απώλεια και των 5 αισθήσεων πείτε του «ΕΧΩ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΟ Ι.Χ. ΣΕ ΕΠΙΚΛΙΝΗ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΝΕΒΑΙΝΩ ΕΝΩ ΕΣΥ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ» (κρατήστε φωτογραφική μηχανή, ύφος ανεκτίμητο).

Με τα τούτα και τα κείνα έχω λοιπόν καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: αν είσαι κλασικός Έλλην, οδηγείς με βάση το αξίωμα ότι  η προτεραιότητα είναι ούτως ή άλλως πάντα  δική σου, από όποιο σημείο του ορίζοντα και να αριβάρεις Ένας απλός κανόνας που καλύπτει τα πάντα, τόσο που δε χρειάζεται κανένας άλλος.

Αυτό βέβαια απλοποιεί σε μεγάλο βαθμό τη ζωή σου, σε κάνει ανέμελο και λάιτ και ελαχιστοποιεί τον αριθμό των εγκεφαλικών κυττάρων που πρέπει να μπεις στον κόπο να βάλεις να δουλέψουν. Επίσης είναι καλό σε περίπτωση που χρειαστεί να οδηγήσεις σε μια άλλη χώρα, γιατί δε θα αγχωθείς καθόλου με το ξένο περιβάλλον και τις τυχόν διαφορές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: θα ακολουθήσεις απλά το θέσφατο βάσει του οποίου είσαι ο άρχοντας του δρόμου. Και δε θα περάσει ούτε δεκάλεπτο προτού στουκάρεις στον πρώτο ανυποψίαστο γηγενή,  που διόλου δε συμμερίζεται αυτή τη νοοτροπία και που ούτε που του περνάει από το μυαλό ότι υπάρχει έστω και μια πιθανότητα στο εκατομμύριο να μην του παραχωρήσεις τη νομικά κατοχυρωμένη του προτεραιότητα. Blast!

Στο εσωτερικό του πλανήτη βέβαια τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού η πλειοψηφία οδηγεί με αυτόν τον τρόπο που είναι κοινά αποδεκτός και ως εκ τούτου δε δημιουργεί τόσα πολλά νεύρα και προβληματισμούς, άσε που όλοι είναι προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο που μπορεί να προκύψει από αυτόν .

Αν είσαι όμως από εκείνους  τους alien ‘Ελληνες για τους οποίους ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΡΚΤΟΣ και –κυρίως-ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ, η ζωή στην άσφαλτο με αυτές τις προϋποθέσεις δεν είναι μόνο πιο περίπλοκη, αλλά και πάρα πολύ κουραστική, κυρίως ψυχικά, αφού ποτέ δεν μπορείς να αποδεχτείς πλήρως την αδικία του παραπάνω θεσφάτου.

Τη λύση βέβαια εγώ τη βρήκα. Θα τυπώσω μια μεγάλη ταμπέλα που θα γράφει με μεγάλα γράμματα: «ΕΧΩ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ». Μια μούντζα μόνο δε με καλύπτει: ως Έλλην είμαι ιδιαίτερα ισχυρογνώμων, ειδικά δε όταν είμαι 100% σίγουρος ότι έχω δίκιο, θέλω να βροντοφωνάξω το επιχείρημά μου μέχρι τον ουρανό. Και οι φωνές αυτές κουράζουν, όπως και τα μπινελίκια, γιατί για να σε ακούσει ο άλλος πρέπει να γδάρεις το λαιμό σου, και τέλος πάντων, πόσες φορές πια να μουντζώσεις και να φωνάξεις ανά διαδρομή. Έτσι λοιπόν θα τυπώσω αυτήν την ταμπέλα και θα την έχω πρόχειρη στο διπλανό κάθισμα για να τη σηκώνω και να την προτάσσω κάθε φορά που κάποιος δε μου παραδίδει την προτεραιότητα ως οφείλει.

MY WAY

Επίσης θα τυπώσω και το αγαπημένο μου «μπινελίκι», η αποτελεσματικότητα του οποίου είναι γκαραντί.  Όταν λέω «αποτελεσματικότητα» εννοώ τον υπερθετικό  βαθμό στον οποίο εξαγριώνει τον αποδέκτη του. Πέσ’ τον άσχετο, πέσ’ τον ηλίθιο, βρίσε με τα χειρότερα λόγια αυτόν και όλο του το σόι, τίποτα δεν τον κάνει πιο έξαλλο από αυτή την απλή ερώτηση –εσείς αποφασίζετε το γιατί. Η δεύτερη ταμπέλα λοιπόν θα λέει: «ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΣΕΣ  ΓΙΑ  ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ;»

Άδική προσβολή και θιγμένο φιλότιμο ή αποκάλυψη κρυμμένου μυστικού και ξύσιμο θαμμένης ενοχής;    Έτσι ή αλλιώς, η αναστάτωση  που θα νιώσουν είναι η πρέπουσα για να εξιλεωθούν.

This entry was posted in ΑΣΦΑΛΤΟΣ (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ) and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΗ Η ΑΓΝΩΣΤΗ

  1. Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

    «€500, ενώ μια φίλη μου το πήρε με €200! Να γιατί μ’ εξαγριώνει αυτή η ερώτηση».

  2. Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

    Αν το κάνεις αυτό με τις ταμπέλες, θέλουμε φωτογραφίες!

    Τώρα που το σκέφτομαι, η ταμπέλα θα μπορούσε να σηκώνεται απ’ το Google Glass, δηλαδή ο οδηγός που θα το φοράει να βλέπει μια ταμπέλα «ΕΧΩ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ» πάνω απ’ τ’ άλλ’ αυτοκίνητα που προηγούνται.

    • Ο/Η alienellin λέει:

      Τι είναι Google Glass;

      • Ο/Η Ein Steppenwolf λέει:

        Είναι μια συσκευή με υπολογιστή, οθονίτσα και πρίσμα, που φοριέται σαν γυαλιά. Το πρίσμα προβάλλει ό,τι δείχνει η οθόνη κατευθείαν στον αμφιβληστροειδή (augmented reality). Όλ’ αυτά σε πειραματικό στάδιο. Η εμπειρία υποτίθεται πως θα είναι κάπως έτσι:

      • Ο/Η alienellin λέει:

        Α ναι το έχω δει. Εφιαλτικό μου μοιάζει. Πόσο πιο αυτιστικοί να γίνουμε πια. Άσε που είναι επικίνδυνο να προχωράς (πόσο μάλλον να οδηγείς) μ’ αυτά

    • Ο/Η alienellin λέει:

      Στην περίπτωσή μας, καλό είναι να λένε πράγματα όπως: «ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ» ΚΑΙ «ΣΤΟΠ! ΣΤΑΜΑΤΑ!» π.χ.

Σχολιάστε

